"When I opened a Korean email in fall 2007 I didn’t imagine that I would soon be opening a well-stocked miracle box, the inspiring contents of which would become a film: The Koeran Wedding Chest. Even though (or especially because) this carefully packed, filled, and tied-up wooden chest was assembled according to the rules of an honored tradition, it offers a re - markable insight into and overview of modern Korean society. I was inspired to look more closely at the old and new rituals to determine what is old in the new and new in the old. A modern fairytale about the amazing phenomenon of new mega cities emerging everywhere and their contradictory societies caught in the balancing act. Bon voyage into the present!"