Fifty years after Nicolas Bouvier’s journey from Geneva to Sri Lanka, film director Gaël Métroz follows the author’s footsteps with his camera. Although he wanted to revive Bouvier’s account, he ultimately tells his own story. While the Orient has changed a great deal since “l’Usage du Monde”, the fascination of this world continues to captivate. The danger and beauty of a journey which loses its innocence.