The story of Hayat – 14 years old girl. Her life is difficult – her parents are divorced, the society she lives in is male dominated, the girl has constant problems in school and her days pass by in taking care of her ill grandfather. Hayat accepts the life the way it is and makes her way through the challenges it presents her. She is growing up and with her grows up the hope for a better life. The film deals with the humane problems of maturing and self-revelation.