Nathalie is being stalked by an interesting, intelligent young woman called Anaïs, who makes quite an impression on Nathalie, whose real name is Célimène and who happens to be a writer experiencing a crisis. She is so impressed that before long she lets Anaïs stand in for her at her birthday party and makes crucial decisions about her life under Anaïs’s influence. Like a ghost Nathalie walks through her own life, which appears to be undergoing eternal renovation just like her apartment in Paris. There, she takes refuge under some plastic sheeting to escape her well-meaning mother, with whom Nathalie and her young son Adam are temporarily staying. But Anaïs grows with her new task as well.