Philipp – or Lippel as he is known – lives with his father, a gourmet chef and restaurant owner. Lippel’s father has to go away for a week, leaving Lippel alone at home with the new housekeeper, Mrs Jakob. Mrs Jakob turns out to be far less friendly than she at first seemed to be. A stickler for cleanliness, she also has rather old-fashioned ideas about childcare. One day Lippel overhears Mrs Jakob talking and learns that this strict housekeeper has much bigger plans in store: she wants to marry Lippel’s father and pack off his unruly son to boarding school. All at once, Lippel knows what is to be done...