Max is crazy about Ofelia, but sadly he is far too shy to let her know. Fortunately his mother Agnethe has noticed her son’s feelings for Ofelia and is willing to invite the girl over to their place. Watching her little boy getting older prompts contradictory feelings in Agnethe. But right now Christmas is upon them – and Max is going to have his teeth straightened. Hassan is Max’s best friend. He’s always got a good piece of advice for Max; he can even show him how he can straighten his teeth by himself, overnight. Good friends are worth their weight in gold. Nonetheless, all of Max’s attempts to win Ofelia end in disaster. Moreover, when Ofelia finds out that Max has taken a secret peek at her diary it’s all over – once and for all. But perhaps he could get into Ofelia’s good books again if he managed to swing something he believes to be her dearest wish: to see her father before the Christmas holidays.