‘Coyote’ is the name given to human traffickers who smuggle illegal immigrants over the Mexican border into the USA. Every year, there are half a million such refugees. This film follows the fortunes of three émigrés from Central America who set out from Guatemala on a journey across Mexico to the USA. They put their fate into the hands of a ‘coyote’ who transforms them in to ‘fullyfledged’ Mexicans. The plan is for the three to cross ‘their country’ in the respective guises of a concert musician, a young teacher and a cosmetic sales rep. Their trip is anything but comfortable; in fact, it turns out to be plagued by misfortune and disaster. The three travellers are in constant danger of being discovered and deported.