10 seconds – a brief moment is enough to throw the lives of a number of people into turmoil. After an airplane disaster flight controller Markus is tormented by feelings of guilt: he feels responsible for the death of 83 people. His wife Franziska seeks refuge from the pressure in an affair. Harald, one of the first policemen on duty at the scene of the catastrophe, is plagued by memories of the accident. Erik has lost his wife and child in the crash – and can still not get over the pain when he meets fun-loving Daniela. While all of them are trying to get a grip on their lives, they fail to notice that they are already heading for the next calamity.