Romania, 1953. in a small village, a young couple is about to get married. Guests arrive, the banquet is ready and everything is prepared for the ceremony. Unexpectedly, the Russian Army shows up, Stalin is dead, a national mourning is declared, they have one hour to break up. They finally decide to celebrate against all and make it silent...