Rather than pursue a professional career worthy of his intellect and exam results, Vincent prefers to work as an airport baggage handler. Along with his colleague Gérard, he secretly opens bags and suitcases so that he can steal their contents. One day, Gérard is killed in an explosion when he opens a case belonging to a Syrian diplomat. The French security services offer Vincent a deal he can hardly refuse. Either he goes to prison for serial theft or helps find those who are implicated in the explosion...