In German-occupied France, Shosanna Dreyfus witnesses the execution of her family at the hand of Nazi Colonel Hans Landa. Shosanna narrowly escapes and flees to Paris, where she forges a new identity as the owner and operator of a cinema. Elsewhere in Europe, Lieutenant Aldo Raine organizes a group of Jewish soldiers to engage in targeted acts of retribution. Known to their enemy as “The Basterds”, Raine's squad joins German actress and undercover agent Bridget Von Hammersmark on a mission to take down the leaders of The Third Reich. Fates converge under a cinema marquee, where Shosanna is poised to carry out a revenge plan of her own...