Dagmar the dancing mosquito has the hots for Egon. But Egon, putting love on hold, is busy achieving the ultimate sprint on his bike and wants to see the world. When wicked red ant queen Dominella and her soldiers kill the black ant queen and take over her heap, our heroes are drawn into an exciting forest floor drama that puts their friendship to the test and forces them to use their talents to the utmost. This is not a hard-hitting action film, but a film bubbling with humour, anarchy and relish at a tale well told: in it we meet a wriggling mass of colourful insect personalities and musical numbers.