District 13, two years later. The government has changed, nothing else... The separating wall – ever higher, ever bigger, ever longer – has extended around the ghetto-like housing estates and the gangs that thrive there have increased their influence even further. The shady dealings are now divided between five ethnic neighbourhoods, each led by a fearsome gang chief. More determined than ever to "sort the problem out", the secret services deliberately spark things off. Damien, a cop specialised in martial arts, and Leïto, who is able to infiltrate into the district’s darkest corners, once more form a team. Their aim is to save the housing estates from chaos. Their method involves energetic fighting and chases that defy the laws of gravity.