Based on Shakespeare’s tragedy Othello, written around 1603. Of humble origins, Iago – a highly talented final-year student at the Venice Architecture Faculty – is surrounded by rich nobles, among whom stands out Othello, the son of an internationally renowned architect and friend of the university rector. Clearly very well-connected, Othello cheats Iago out of the merits of his studies and takes his place as head of the Biennale preparation project. Othello also steals the object of his desire, Desdemona, the rector’s daughter, with whom Iago has been hopelessly in love for some time. Convinced that life is a series of injustices, Iago starts a ruthless fight, weaving a web of lies and deceit, in order to take back what is rightfully his as well as win Desdemona’s love.