The story of Gypsy Kari, Arska, Bisquit, Uki and a bunch of other bad boys and criminals. Their memorable and unscrupulous journey from crime and poverty to becoming respectable citizens, going to jail—or dying too young. The wrong side of the law is seen through the eyes of Koistinen, a local police officer.
Based on an interview novel ("Rööperi – The years of crime 1955 – 2005"), written by Harri Nykänen and Tom Sjöberg.