Guido is a successful writer whose latest book has been selected as one of the five finalists for a prestigious literary prize. In the midst of the activities and commitments that come with being a finalist, he starts taking swimming lessons, something he has wanted to do for some time. At the pool he meets Giulia, an extremely attractive woman, especially when she is in her element: the water. Guido and Giulia begin a relationship, though it soon reveals an obscure side, because Giulia is hiding a secret, together with a mysterious past.