The two Italian helicopters of the ECMM (European Community Monitor Mission) are intercepted while flying on a mission and the AB 205 is shot down in the sky over Varazdin at 14:07 on January 7, 1992. The pilot of Mig 21 who fired the shot was sentenced to life imprisonment. He is currently held in “Regina Coeli” prison in Rome. Every year the village of Podrute gathers on the anniversary of the incident to remember those who gave their lives for peace.