The world is made of those who eat and those who get eaten. Raimundo Nonato, our protagonist, finds an alternative way: he cooks. He cooks first in a bar, then in an Italian Restaurant and then in prison - how did he end up in jail? He cooks and learns how to get by in a society divided in two between those who eat and those who get eaten. What he learns, are a series of rules he uses to his advantage: in the end, the cook must also get his share of food – and only he knows which part tastes best.