Focaccia Blues explores the location and protagonists of a real-life event in Puglia. A large, 550m2 McDonald's opened in 2001 in Altamura, arousing people’s curiosity. After some months, Luca Di Gesù the baker opened a small shop next to the "American Giant". Clearly, from that moment onwards, fair competition from the baker put the great Fast Food chain in difficulty and it was forced to close.