Badly paid temporary work with no prospects is known in Italy as precariato. Hundreds of thousands of young people have become victims of this particular consequence of the poor economic situation, forced to forget about “impractical” university education and take on menial positions, such as call-centre jobs. This is the fate of Gianfranco, a promising graduate of volcanology, he receives life’s first slap in the face in the form of a headset with microphone, with which, armed with a set of standard questions, he is forced to plough his way through a list of randomly selected homeowners, day after day. His girlfriend Marzia, an ambitious reporter, isn’t much better off as a switchboard operator for an erotic hotline...