For his birthday, Professor Habakuk brings Urmel Babu, a panda female. Everyone likes Babu but Urmel, who thinks she steals too much of his show. When businessman Barnaby shows up on the island looking for a dinosaur for a theme park, Urmel leaves the island in search of attention. At the theme park he is bound in chains by Barnaby, but luckily Babu and his other friends have secretly followed him. A colorful screenplay, a variety of child-friendly action scenes, and the moving story of friendship and solidarity makes this fast-paced animated movie good entertainment for small children.