Georg lives with his mother Veronika in Oslo. On his eighteenth birthday, he receives a thick letter which his father wrote just before he died, when Georg was only six years old. On the same day, Georg is going to the mountains, equipped with skis and telescope, in order to photograph a rare celestial phenomenon. He is ambivalent concerning his father's letter, and has repressed his memories of him. Still, he brings the letter with him. On the train to the mountains, he meets Stella, of the same age as him. In the letter, his father asks Georg a fundamental existential question: What's the point of living when we're going to die anyway, maybe even when life is at its best? Would you want to be born if you had a choice? But before Georg is allowed to answer, his father wants to tell him a story about the Orange Girl he met in 1982.