The story of the tempered Eivind who isn’t scared of anything- except love. Eivind, lives aboard a boat in the South of Norway. The boat lies low and lopsided in the water. Thirty years ago Eivind left his homestead and his teenage sweetheart behind, and he has not been back since. He was meant to go back when everything was honky-dory- only that never happened. Then young Kris appears. He wants to travel the world but didn’t get any longer than to the lifeboat of Jernanger. The two men finds one another and together they hatch a great plan.