Giovanni goes out of prison. He served a 8 years sentence for swindle. He’s ready to begin a new life, but he’s broke. So he goes back home, in the farm where his siblings live: Peppe, Andrea and Luana. He wants to sell his quarter of property. But Peppe tells he has no property registered in his name. With his bankruptcy he put the family’s property in danger so that, before dying, their father has registered the property to his siblings. Giovanni is sure Peppe wants to take everything for himself. He’s even more convinced of that when he discovers Peppe is asking for financements to the European Community to enlarge their farm. For this purpose, Peppe looks for the help of an old friend: the town’s notary, But to apply the request, he needs Andrea’s signature. Andrea, doesn’t sign. He’s on Giovanni’s side. He’s always been very close to him.