Paul is shop assistant in a pet shop in Berlin, who has dreams of becoming a successful comedian. However, nothing seems to go right until he starts making jokes about his best mate Hotte and girlfriend Susi. The audience goes wild with excitement, but Hotte and Susi are far from pleased. Paul has to decide – between friendship or career.