In a setting of dramatic events for all of humanity, the story talks about five almost ordinary people during a particular moment of their lives. At first, the news of the most ferocious attack with thousands of casualties, followed by the equally disturbing actions by heads of governments all over the world. Finally, the terrible threat of a real war. And so, those individuals, who have barely survived their own past with difficulties, have to find the courage to face a devastated world, at times impossible to ignore. The story of Suspended Hours rotates around those people and other metropolitan solitudes.