A documentary film that uses witness accounts and interviews to tell the story of the tragedy at the ThyssenKrupp factory, where seven workers died on the night between 5 and 6 December 2007. In a prologue, actors Valeria Golino, Monica Guerritore, Luca Lionello, Silvio Orlando, Rosalia Porcaro, Vincenzo Russo and Giuseppe Zeno play the relatives of the victims, remembering back to the last moments of simple day-to-day existence before the tragedy. The documentary consists of the words of witnesses on what happen that night and in the weeks leading up to it, as well as during the horrendous days that followed.