Marco, not yet 18, lives his life with carefree gusto. Leaving school one day, with the bravado that takes hold of teenagers, he roars away on his motor scooter, his helmet on his head, but without the chinstrap tied. Upset over a fight with his girlfriend, he has forgotten to fasten it, and a bad curve proves to be his undoing. The next day, after a long, delicate operation, Dr. Baldi has the thankless task of announcing the verdict: irreversible coma. The attending physician, in agreement with Marco’s parents, decides to let his friends spend time with him. Maybe their voices could help him come back to life ….