Peter is a young journalist, of Italian origin, who lives in Toronto. On the death of his mother, back in Reggio Calabria next to bury his father, Antonio, who died when he was just born. In Calabria knows friends of parents and discovers that his father died during the uprising in Reggio Calabria, 70 ‘, revolt broke out in order to vindicate the right of the city to be close to the capital region and to have an adequate economic development. This truth to him until then unknown, makes him decide to stay in Italy to investigate the real reasons for the death of his father.