Ahighway, a hypochondriac car thieve, a shady surgeon, a naïve temptress of a telephone operator who falls in love with a voice, a suitcase filled with aged surgical tools and countless tunnels: these are the elements that mix together in The Speed of Light, a crime film veined with icy humour, where the lead characters, trailed by what haunts them, are the architects and not the victims of their fate. All three enter the dead-end tunnel of an ambiguous triangle, suspended between the innocent and the erotic, and are ultimately drawn into a mortal trap.