Italy, World War II. In a village disrupted by war, while people are waiting for the Allies’ arrival, the Germans get there first, destroying and stealing everything and terrorizing people with cruel orders and violence. A young mother, in order to save Zoè, her 10 year old daughter, sends her to look for her father, a famous partisan chief who lives in the woods and needs to be advised of the danger. Zoè begins her desperate quest through the country and on the hills. During her journey she will meet friendly characters but also dangerous and dark hearted people.