30-year-old Kuba is taken to prison where he talks to a random prisoner about his relationship with Ewa. Nine months earlier he found out that he was going to be a father. This fact helped him decide to change his very light-hearted approach to life and prepare for the new role of husband and father. The problem is that he has absolutely no idea how to do this. He has no role model because his father died when he was a child. Kuba decides to ask his three uncles, who play an important role in his life as substitute fathers, for advice. One of them is a tough mountain rescuer, another is a hard-working businessman, and the last is an artist constantly on the move. Kuba follows his uncles’ helpful advice and his life immediately radically changes.