A fictionalized documentary featuring the fascinating tale of the Polish soldiers and parachutists, who after the September 1939 defeat managed to get to England and join the elite special unit - the prototype of the renowned Detachment GROM (Polish Special Operation Forces). They were then paradropped over occupied Poland where they undertook risky missions and fought in the Warsaw Uprising.