Lea has to go to Girona unexpectedly as her grandfather has recently passed away. There, she will meet up with her family, whom she hasn't seen since she left to go abroad. The death of the patriarch of the Vich i Carbó family is the perfect catalyst to force his descendents to get along.The three days of the wake, the mass and the funeral are full of nostalgia and the grief brought about by death. It is also a good time to put an end to the show of appearances put on by this bourgeoisie in their decline. Lea rebels against this world of hypocrisy, although it clings to her skin like a tailor-made suit.