The turmoil in the life of Tariq Ali, a Muslim police officer at Scotland Yard. Commander Ali, born in Lahore and married to an English woman, is tasked to investigate the police shooting of a suspected Muslim terrorist on the London Underground. Distrusted by both his superiors in the police, and his fellow Muslims, he finds his inquiry hampered from all sides. When evidence surfaces pointing to the slain man's innocence, as well as the existence of a terrorist cell operating in his own backyard, Tariq must face the realization that sometimes, the right decision is the hardest one to make.