In search of a new lifestyle, Johannes and his wife Pernille leave the city and move with their two children to Johannes' childhood town in the country. When Johannes' drunken brother Lars accidently runs over Anna, a local, and plants false evidence pointing at the emigrant Alain, Johannes stands up to defend Alain. But it comes with a price. The town soon reveals its ugly face, as revenge, hatred and xenophobia become the order of the day, turning the life of Johannes and his family into a living nightmare.