A fantasy-adventure packed with humour and thrills for the whole family: Valdemar, a ninth grader, meets Benedict, a scientist who has built a time machine. Back in the age of Vikings, the Seeress cast a curse on Benedict that made him immortal. As Benedict can't himself travel back in time to settle his score with the Seeress, he needs Valdemar's help.