Danish journalist Rikke Lyngvig is taken hostage in Afghanistan by a terror group threatening to kill her. However, with help from one of the terrorists, the young Nazir, Rikke manages to escape. On her return, she is soon declared the Danish Jessica Lynch and her career is launched into the spotlight. All the while Nazir flees from Afghanistan, heading for Denmark. When he finally seeks out Rikke, she is shocked and torn. Is she willing to help the man who threatened to kill her, and to jeopardize her new-found career? Their tumultuous encounter turns into an ill-fated confrontation with their own demons and a nation driven by a hunger for sensation and political populism.