A thriller set in the upper echelons of the business world. Martin Vinge, a former hardcore reporter, now a successful headhunter with a complicated personal life, lands a confidential assignment to locate a new heir to Denmark's biggest shipping and oil empire. As Martin starts searching for potential candidates, he soon realises that he is becoming entangled in a far-reaching, impenetrable power game for the corporation's future, a brutal ploy that brings excruciating pressure to bear on Martin and the people he loves.