A rollicking spellbinding family film about 12-year-old Oliver who discovers that his grandfather used to be a monster hunter and is keeping a shadow monster locked up in his secret cellar. When the shadow monster accidentally escapes, Oliver and his younger brother Lasse have to follow their grandfather's instructions and enlist their friends to catch the monster and bring it back – before it is too late!