A young lawyer receives a shocking task: her grandmother requests her to file divorce proceedings to dissolve her 60-year marriage from her grandfather, who together with her helped raise the heroine in love and harmony. She does not wish to grant his request, but her grandmother is uncompromising. What is the strong reason? And why now? She proceeds as a detective, step-by-step, until finding the destructive power of ling-past guilt. The marriage, lasting sixty years in spite of being affected by tragedies of national intolerance, conceals a secret that is ultimately revealed.