The heroism of Czech pilots operating during the Second World War in the service of the Royal Air Force who were pursued by the communist regime after the end of the war. The drama of a love triangle between two friends - pilots and an English woman is framed with the environment of a communist prison where the life story is told by one of the imprisoned war heroes.