Jarda Kuchar, a small-time hustler, rents out his apartment every summer only to escape to a remote lake in the middle of nowhere. For three months each year he is the big-city-weary hotshot in a former holiday resort, especially for a local villager named Kamil Hospes, with whom Jarda runs the picturesque pub Tropicana. The regulars consist of a pair of odd-ball brothers, Jirka and Peter, and a caretaker of the local transformer station, Pepa Vrtilek. However, this season will be different: a local legend (a monster of a catfish called Lojza) has appeared! And ever opportunity-oriented Jarda sees a chance to improve his income.