The exclusive stories about the war in Colombia that Hollman Morris covers weekly in his television show Contavia have earned him an international recognition and prestigious awards, but also death threats and intimidations of all kinds. In this increasingly hostile atmosphere, Hollman Morris and his family are considering leaving the country. Without compromise and beyond the classic portrait of a committed war journalist, the film tells the story of a complex person torn between his doubts, beliefs and fears, his commitment and his battle for freedom of press.