Nothing very unusual has happened to Michal. He finds himself in the middle of a situation he is partly responsible for and partly not, but it’s up to him to solve it. Everyone expects it of him and he himself would like to arrange things honourably and peacefully for everyone involved. But it isn’t possible. There seem to be plenty of alternatives. And because this is a film, Michal can try all of them. We have all found ourselves in pretty much the same situation, even if it wasn’t quite as critical, and how we desperately searched for any kind of at least somewhat honourable way out.... Was there any?