Distinctive characters, a kind view of their dreams, worries and transgressions, which none of us can avoid, and an original plot. This is the prepossessing setting of a comedy that will take us to Zvestov, a picturesque Moravian village, where the men like to act out a famous Napoleonic battle. They do it with such enthusiasm that they almost cause a tragedy and turn the romantic wedding of Tomas and a beautiful French girl, Claire, into bloodshed. In the end, everything is resolved with common sense, humour and love, which will drown out all the sabre-rattling and is more powerful than dreams about fame.