Mark, a young man from Prague, decides to quit his hectic and superficial town to move to the countryside, to the house where he spent his childhood, but was forced to leave under bizarre circumstances. His intention to start a new life and devote his time to the painting is constantly disturbed by odd events and happenings. A lost girl, tacit apprehensions and uneasiness of the village people, legends about burial place, death of his parents in the past which appears not to have been an accident, his sister locked for many years in a madhouse awake the souvenirs of longtime forgotten shadows of his childhood, nightmares and doubts. During his search he gets deeper into things and is slowly absorbed by the darkness. Will Mark win his search of himself or will he give up to the darkness in this mystical thriller?