Tom, a wide-eyed innocent sixteen year-old ends up in a hospital with a Chechen man Artur, after accidentally having saved his life in a car bomb explosion downtown Tallinn. Artur is a mysterious man who seems to have a mission of his own in Estonia. Fascinated by this quiet stranger, Tom helps him to escape from the hospital. Slowly he begins to realize that Artur is haunted by the memories of his family he tragically lost in war. Tom finds himself an unwitting accomplice in a lethal game of vengeance and death. Facing the violent chain of events only one question remains: will he follow the bloody trail?