An action-drama based on the attempted Communist coup in Tallinn on December 1, 1924. Newlyweds Tanel and Anna Rõuk are emigrating from Estonia, but on the morning of their departure the rebellion hits. Tanel, having just resigned from the military, must swing back into action to save his wife and his own life. The build-up to the bloody night reveals itself through the action or inaction of generals and government leaders, culminating with the secret communiqué that only Tanel can interrupt and save the nation.